torsdag 2 september 2010

en amanda, två datorer.

idag hittade jag min dataladdare till lars-göran. han har varit urladdad i fleraflera månader. och allt är mitt fel, typiskt. när vi flyttade så trodde jag att jag inte packade upp l-gs laddare utan att den har legat, jaa...någonstans.
l-g är, inte för att prata skit, lite slow. speciellt om man jämför med johans data så när jag avbröt mitt pluggeri så lät jag även l-g avbryta sitt och ta en välförtjänt semester. lite väl lång kanske.
för problemet har ju varit laddaren. ingen kräm i l-g, ingen respons till mig.
idag hittade jag laddaren, efter att ha vänt upp och ner på hela lägenheten. bokstavligen talat. under tv-bänken bland hans sladdkompisar. det enda positiva i detta frenetiska letande där både en och sju svordomar uttalades från min och johans sida var att det var jag som hittade den. victory på den!
så nu när jag äntligen kan börja pilla med lius studentportal it´s learning (så bajsnödigt!)så är jag helt slut och har ingen lust till det. och l-g är lika slö som jag minns honom så under tiden han laddar batterierna för en galen höst så sitter jag här, vänd åt andra hållet och surfar runt på sånt jag inte ska.

1 kommentar:

  1. du vet väl att min pappa heter lars göran? kanske du borde tänkt på innan du kastar ut namn hipp och happ?? trevlig helg för övrigt, den läääär inte slå den förra! :)

    SvaraRadera