torsdag 9 september 2010

bo-stadskara.

anni bor inte i uppsala längre. då kan det vara missvisande att ha en blögg som heter bo-staduppsala. nu bor hon ju i skara och har således bytt blögg. bo-stadskara ska ni klicka er in på istället.

annars då? jag sitter med min lärandeplan inför vfun, som jag går ut på om mindre än två veckor. fladder i magen på det. och lärandeplanen går sisådär. har så svårt att plita ner på papper vad jag vill lära mig. det är ju så mycket. jag vill kunna ta hand om gummor och gubbar så de mår så bra som bara de kan. lär mig det!!!!!
och för den sakens skull, det behöver inte vara gummor eller gubbar. det kan vara kvinns och mens med. likaså jäntor och pågar. bara jag får dom att må bra!!!!!

en gång fick jag en sån fin komplimang, av annas mamma. alltså min svägerskas mor, mina brorsbarns mormor...ni fattar??
iallafall, hon trodde att läkemedelsutskrifterna skulle minska drastiskt efter att jag börjar jobba. för de skulle lindra sin besvär med mitt leende.
det tyckte jag var fint sagt. och jag blev glad och log. då fick hon mindre ont....
eller inte. tusan!

ibland kan jag verkligen tvivla på min förmåga att bli sjuksköterska. det är ett stort ansvar och jag är ju bara en liten plutt. fast anna säger att alla blivande ssk.are känner likadant så det kanske hör till. men det vore så skönt att kanske utbildas till lågstadielärare. där kan jag lära barnen om moses i vassen och bygga rymdraketer av toarullar. för det gjorde vi när jag gick i 1an, och i 2an för vi hade en 1-2a.
vad sysslar jag med egentligen??

jaha...inget nytt alltså. inte här inte. sitter och fördriver tid på en blögg för att slippa plugga och kläder har jag inte fått på mig heller. kära nån.

jag har till klockan 12 på mig. då ska den vara inskickad. önska mig lycka till.
(egentligen är det imorgon kl 10 men jag tror inte någon blir arg för man skickar in för tidigt)
jag ber om ursäkt för att ha tagit upp er tid med mitt svammel. men det är inte mitt fel att du läst ända hit.
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar