tisdag 18 januari 2011

inre snällhet är något jag glömde

därför ligger jag nu, runt halv två på natten och smsar runt till människor jag förmodar inte blir Alldels överlyckliga över att väckas av några meningslösa rader från mig. men det är det här ledighet kan göra med mig. noll initativförmåga ena dagen, vilket hör att jag sover på dagarna istället för nätterna, till att möblera om hela mitt liv nästa. antagligen blir jag så uttråkad av att mest göra ingenting så att jag måste göra allt vilket leder till trötthet och jag är tillbaka där jag började. konstigt.

vi ska köpa ny soffa, tror jag. men hur tråkigt på en skala är det med leveranstid på 6-8 veckor. innan dess har jag antagligen hittat en annan soffa jag vill ha. och något jag lärde mig under vår jakt är att jag inte på långa vägar är redo för det där barnhavandet. jag höll nästan på att förgås av tanken att jag skulle vara tvungen att leva ned soffan x antal år innan jag kunde skaffa en annan. vad jag har förstått så finns det ingen returrätt på spädbarn? Och nej, även mina hundtankar fick backa ett par steg, ungefär 100.

är det några stavfel i texten så skyller jag på min iphone. dess autocorrector kan driva mig till vansinne. fast ibland är det kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar