onsdag 9 februari 2011

min familj

jag har en familj. den består av johan, mamma, pappa, bror, brorsfru, brorsbarn, storasyster och lillasyster.
sen har jag en till familj.
den består av underbara vänner. som jag kan räkna med blint och aldrig tvivla på att de tycker om mig fast att jag är en klumpeduns som ofta uppfattar saker fel, skrattar för högt, får läppstift på tänderna, glömmer att betala tillbaka lån så de får påminna mig både en och två gånger(något jag skäms för!!), berättar samma sak för dom fler än en gång, spiller ut vätska lite här och där när jag är på besök, kräver mycket taltid, och kanske bestämmer lite för mycket över tidpunkten då jag tycker förfesten ska vara slut(aldrig så länge en bra låt spelas!).
anni och jag pratade om oss i fredags. vi ses inte varje dag men vi vet att vi finns dom där som ett plåster över ett sår som gör att det aldrig börjar blöda riktigt ordentligt.
förstår ni hur lycklig jag är som har dessa små personer i mitt liv?

det är så här det går när man påminns om att vännerna ligger en så nära hjärtat att det brister om och när vännernas hjärtan brister.
jag säger som vovven:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar