torsdag 4 november 2010

ett liiiiitet blombord.


i eftermiddags ägnade jag mig åt en liten favoritsyssla, samtala i telen och samtidigt flanera runt myrorna efter fynd. och om jag fyndade. ett blombord som efter lite ögonmätande enligt mig skulle passa perfekt vid fönstret i sovrummet.
efter två klipp till på ett linne och en klänning bar jag hem blombordet genom stadens invånare som ibland kanske fick hoppa ett steg åt sidan när jag kom.
fantiserade om vilka äventyr blombordet ska få uppleva i min ägo, kanske man kan ha det på toaletten i nästa hem? kanske man kan göra en bur åt ett marsvin?
baxade in bordet som under promenaden hade hunnit bli lite tungt och fick se att jag inte kan säga att jag ärvt min fars ögonmått. sovrumsfönstret var alldels för litet. eller ok, bordet för stort.
nu ställer jag ut det på ballen och så hoppas jag inte johan ser det på ett par veckor för han börjar bli lite trött på mitt möbelhandlande.
- vi köper den och målar den vit! den meningen tycker han jag säger lite för ofta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar