tisdag 15 september 2009

svamparna, come out come out...


på lördag firar vi matildas födelsedag, hon fick tre val av mig på hennes kalas.
  • vi hade om hon velat kunna gå på marknad, äta munkar, åka karusell och köpa coccostoppar. men det gjorde vi inte. vi åkte på kräftskiva i stället.
  • annars hade jag överlämnat mig själv i hennes händer under en timmes tid och låtit henne ha en danslektion med mig. något jag fruktat och hon velat länge. vi skulle sedan avsluta med en baginbox och sedan gå ut och visa mina nyvunna danskunskaper på valfritt uteställe.
  • eller, och det var det här valet jag hoppades på, så skulle vi dra på oss gummistövlar och slänga upp korgen över axeln och bege oss ut i skogen och leta efter skogens guld. kantareller alltså. och efter skogspromenad laga middag tillsammans och sitta och tjata hela natten.

matilda tog svampplock, och jag lovar att jag inte påverkade. nästan ingenting. på lördag är det dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar