tisdag 21 december 2010

jullov

imorgon kl halv fyra har jag jullov!
oj min g vad jag längtar.
till sovmorgnar, familjehäng, pulkadagar, nyårsfirande, filmtittande och bara allmänt ha det bra.
det här halvåret gick liksom så fort. jag hann inte ens reagera på att jag blev lite mer vuxen och bekväm i det mesta.
jag vet nu att även om jag inte tror det så klarar jag nästintill allt jag vill klara.
det enda jag önskar är att jag hade lite mer tid och lite mer pengar för då skulle det kunna vara lite roligare.

och en till julfest har jag haft med min ickeutbytbara kompanjon matilda bengtsson. på söndagen vaknade jag upp med några tusenlappar mindre, en iphone med en spricka, sjukligt ont i fötterna, två göteborgare i vardagsrummet och tre nya blåmärken på vänster ben men alldels lycklig.
lycklig över att jag och matilda kan ställa till med fest för ca 100 personer, laga mat, göra vårt eget julgodis, fixa band, bordsplacera (de flesta iallafall...), spela in två filmer, blanda drinkar och mycket mycket mer samtidigt som vi båda pluggar på heltid och har varsitt extrajobb. vi är fan ganska balla.
(dock tog vi inte några bilder. ibland blir jag så trött på mig själv. nästa år ska vi anställa en vimmelfotograf.)

nu ska jag sova för om sex timmar börjar min sista dag på praktiken. jag kommer sakna mava.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar