tisdag 28 december 2010

ingen film, ingen bok, inget på tv, inget att äta. jag är sjuk och uttråkad!

1. Hur gammal är du om fem år? 30 år. kära nån.

2. Vem var den sista du träffade? johan, tidigt imorse när han gick till jobbet. tror jag sa heja dig till honom, fint.

3. Hur lång är du?167 cm över marken.

4. Vilken var den senaste film du sett? johan och jag såg ogifta par för miljonte gången igår.

5. Vem ringde du senast? jag har inte använt min tele till utgående samtal på ett par dagar. har haft för mycket snor i näsan för att utsätta någon för det. men mamma ringde för en halv timme sen. hon ville kolla att jag levde. i min familj bryr man sig.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? de allra senaste var milslånga relaterade till min näsa och oförmåga att tala ordentligt så jag tar det senaste korta. " hej kompis! jag har drabbats av världens hemskaste förkylning...ingen pulkaåkning för mig de närmaste dagarna tyvärr. när lämnar du oss för större äventyr?" till nuttis som jag vill hänga med NU men som min näsa hindrar mig ifrån.

7. Vad är dagens planer? då jag glömde min julklappsbok hemma i bestorp och det inte finns NÅGONTING att se på tv så ska jag om jag orkar ta mig ner till bokhandeln och inhandla en bok till mig själv.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms. dock blir det många fel nu när jag införskaffat en iphöne.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? very much gifta. 21 år på nyårsafton. alla barn utan lotta är alltså födda i synd.

10. När såg du senast din mamma? juldagen. hon kramade mig ömt och önskade mig lycka till på jobbet.

11. Vilken ögonfärg har du? bleu. blå på franska.

12. När vaknade du idag? först vid kl 4 för att snyta näsan, sen kl 6 för att johan gick upp och tillslut kl 8 för ett hostanfall lika starkt som dagen d i normandie. jaaa det är synd om mig!

13. Har du någon gång hittat en katt? nej

14. Vilken är din favoritplats? johans närhet.

15. Vilken plats föredrar du minst? där jag inte kan gå på toaletten i fred. hatar att inte kunna slappna av vid nödsituationer.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? i mitt liv. mitt i livet.

17. Vad skrämde dig som barn? mycket. josefines pappa var lite så där skrämmande fast ändå inte. tror det beror på att han sa att jag var tvungen att äta gröt till frukost när jag sov över där. därför sov vi mest hos mig.

18. Vem fick dig att skratta senast? johan. han skrattade så jättemycket till solsidan så han nästan inte fick luft.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? nej. min syster köpte troll på vinyl.

20. Har du stationär eller bärbar dator? larsgöran är bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? jag sover med kläder. inte så att jag har på mig en overall men har svårt för att sova näck. tänk om det börjar brinna.

22. Hur många kuddar har du i sängen? sjukligt många tycker johan.

23. Hur många landskap har du bott i? två.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? aa, det har hänt. och ibland har det underlättat fyllan.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? helt klart barfota.

26. Är du social? allra oftast, men ibland är det skönt att gömma sig för omvärlden.

27. Vilken är din favoritglass? vaniljglass med gott i.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? oj. just nu skulle jag nog lägga det på resor. men med johan den kloka skulle det säkert finnas andra möjligheter enligt honom.

29. Tycker du om kinamat? ja om det är kyckling med currysås. och wokade grönsaker.

30. Tycker du om kaffe? verkligen inte.

31. Vad dricker du till frukost? oftast ingenting då jag nästintill alltid äter min a-fil men lite mjölk kan slinka ner.

32. Sover du på någon särskild sida? ja.

33. Kan du spela poker? jaa, sån där gammal vanlig poker.

34. Tycker du om att mysa? i lagom dos.

35. Är du en beroendemänniska? nej. inte vad jag vet.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? jepp. johan bergdahl.

37. Vill du ha barn? jajamen. fast det får vänta till bättre tider.

38. Kan du några andra språk än svenska? english and lite franska. very lite.

39. Har du någonsin åkt ambulans? nej. men en gång var det nära.

40. Föredrar du havet eller en pool? the big blue. havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på? mig och johan.

42. Äger du dyra smycken? verkligen inte. skulle vara som att kasta pengar i sjön då ett smycke hos mig har en genomsnittlig livslängd på ca ett år.

43. Har du någon gång testat narkotika? nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? blåbärssoppa.

45. Vem är den roligaste människan du känner? min pappa. han är inte klok någonstans. och anna nilsson. min svägerska.

46. Välj ett ärr på din kropp? hm, får bli det på min armbåge. det efter min hajattack alltså.

47. Vad har du för ringsignal? iphöne är ju endast ett nerköp ju, nu kan jag bara ha tråksignaler. jag har en signal som låter som en gammal telefon. det vill säga de gånger jag kommer ihåg att sätta på ljudet (driver johan till vansinne. kul!)

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? ja. några tror jag min mor har sparat. blandannat ett klädesplagg som alla barnen nilsson åkte hem i från bb, pojke som flicka.

49. Flirtar du mycket? jag kan inte flirta. på riktigt. matilda skulle lära mig en gång men det slutade i katastrof. när jag var singel fick emma säga till mig när killar flirtade med mig för jag fattade inte själv.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? i tones killes brors lägenhet i kalmar. en jättefin lägenhet med rutigt köksgolv. det enda jag minns från den kvällen.

51. Kan du byta olja på bilen? nej. men johan kan.

52. Har du fått fortkörningsböter? under mina år som professionell förare har jag aldrig stannats av lagens armar. så bra förare är jag.

53. Vilken var den senaste bok du läste? mitt nya jag av sophie kinsella. den var sådär. jag var helt klart mer intresserad av den bok min storasyster läste för hon skrattade rakt ut typ varannnan minut men den boken fick nog följa med till verbier och jag antar att den inte kommer hem. tusan!

54. Läser du dagstidningen? nu nappade vi på ett provapåcorren i tre månader så jag läser den på morgonen när jag kissar. det tar ca en minut så det blir inte så ordentligt.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej. men i ren tyckasyndommigsjälvanda för att jag är sjuk, inte kan umgås med någon, missar chanser att både tjäna och spendera pengar på rean så beställde jag elle under ett år. man ska ta hand om sig själv.

56. Dansar du i bilen? aa, jag dansar i bilen och jag dansar bra.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? radio matilda när jag åkte in till stan på juldagen. mycket house i vanlig ordning.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? bordsplacering för 94 personer. visade sig sen att det var fler än 94 dock men tillslut fick alla plats.

59. När var du i kyrkan senast? men oj jag minns inte. förlåt.

60. Vad är din favoriträtt? potatisgratäng med kassler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar