måndag 18 oktober 2010

min dag.


klockan ringde vid sju. då var det bara att skutta (?!) upp och bege sig till hälsouniversitets bibliotek. en timmes plugg innan esprit väntade på 9-15pass på lagret. hem till böckerna och sen kom energijohan och hämtade upp mig. idag skulle en felfri femma avklaras. det gjorde det också! första gången sen jag bodde i london.
efter det har det intagits näring, och sedan har det skrivits på datorn så att tangenterna har flugit iväg. not. aaahh, svårt scenario denna vecka. lilla karin 85år som drabbats av intorkning, japp intorkning, inte uttorkning. vad kan jag hjälpa henne med och vilka tester ska tas, och varför? hur ska hennes omvårdnad se ut?
idag har det märkts att jag vuxit upp i en relativt stor familj, samtidigt som jag suttit vid köksbordet och pluggat har tre hockeypojkar suttit ca 3 meter ifrån mig och tittat på lhc-matchen. jag har kunnat sitta kvar utan att störas. det kanske bara visar att det är jag som är störd iochförsig.
nu ska jag snart sussa sött för att imorgon ta nya tag med karin. elektrolybalansen i våra kroppar är inte jättekul att läsa om och jag ska inte besvära mig själv med det mer ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar