torsdag 7 maj 2009

20 frågor

Av diverse anledningar kan jag just nu varken plugga eller packa. Så jag fortsätter att spruta ut intelligenta inlägg istället.
Nu till exempel kommer 20 frågor med 20 svar.

1. Hur ofta tvättar du duschdraperiet?
Jag har nog aldrig bott på ett ställe tillräckligt länge för att det ska bli aktuellet. Johans är i äckligaste laget för tillfället, det problemet löste vi genom att köpa ett nytt.

2. Håller du med om att morgonrocken är ett av de mest nödvändiga plaggen?
Verkligen inte. Jag äger inte någon ens. Köpte en från Asos men när Alex frågade varför jag gick omkring i en städrock gav jag den till min lillasyster.

3. Vilken är ditt favoritöl?
Jag dricker inte öl. 2 gånger har jag gjort det och båda slutade i katastrof.

4. Är du rädd för möss?
Nja, det är något med deras tassar(fötter?) som inte skänker mig så mycket ro om jag börjar tänka på dem. Min fågelfobi börjar dock urarta.

5. Vilken hårfärg/ögonfärg skulle du vilja ha om du fick välja?
Brunette, fast inte just den kulör jag har just nu. Och blåa ögon är väl ok, men om man blir tvingad att välja skulle jag nog gärna ta bruna.

6. Känner du NÅGON som tycker om brysselkål?
Överraskande många då det gick åt som smör i solsken på julfesten. Matilda och jag köpte det som utfyllnad och vi hade ingen aning om att folk faktiskt åt det.

7. Brukar du sova middag?
Nej, men om man ska räkna med april som vinner pris i tråkigaste månaden i mitt liv nästan så får man väl säga att jag gjorde det, men samtidigt, jag sov ju hela dygn.

8. Har du glasögon?
Ja. Jag måste köpa nya, men ORKA.

9. Har du körkort?
Ja.

10. Äter du nyttig mat?
Ibland.

11. Har du några syskon?
Ja. Både genom blodsband och hjärteband.

12. Kan du vifta på öronen?
Ja, det kan jag. Av alla talanger man kan ha är jag så glad över att ha begåvats med denna. Tack för att jag inte kan sjunga, dansa eller teckna utan i stället kan vifta på öronen. Det är inte alla som kan.

13. När handlade du en BH sist?
Förra veckan, på Lindex. Men den var för stor. Runt om liksom. Enda fördelen med att vara sjuk i 3 veckor.

14. Kaffe eller te?
Te. När vi var hos Johans mamma häromsistens kände jag mig riktigt vuxen som också satt med en kopp efter maten och inte med ett saftglas. Jag tror Yvonne blev stolt då hon länge har tyckt att jag borde komma över saftstadiet.

15. Vilken sport tittar du helst på på TV?
Simhopp. Hur går det till? Och varför slutade Johan så ung?

16. Har du någonsin haft en lila väska?
Nja, inget minne av det. Mamma hatar lila. Och jag har tydligen ärvt det. Tycker det är fint på andra, men på mej? Nej tack.

17. Har du snickrat något nån gång?
Gud ja. Snickarens dotter, kan man inte tro. Pappa och jag byggde en kaninbur en gång. Den är fin. Tror jag skruvade i en skruv sen var jag mest sällskap.

18. Kokar du egen sylt?
Nej. Men förra året gjorde jag fläderblomssaft med mamma. Bara öste in vuxenpoäng då.

19. Brukar du ha målade naglar?
Ja. Helst med sweety. Godisnaglar när dom är som bäst.

20. Staden eller skogen en ledig dag?
Jag gillar båda. Men om jag måste välja just nu tar jag staden. En shoppingtur, en fika, mer shopping och sedan ett glas på en uteservering.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar