torsdag 12 mars 2009

jag sitter och är sådär panikhungrig. som att min matochsov klocka har ringt och jag MÅSTE ha föda. men jag sitter och väntar på att johan-läkare ska ringa. jag vill inte prata med mat i munnen på honom, för den enda mat jag har är knäckemackor och det känns inget trevligt att knastra med det i örat på honom.

men jag är så hungrig att jag mår illa och jag har väntat läääänge(ok, 17 min) nu.


läkare alltså.

idag har jag förresten skaffat hemförsäkring, bara 2 och en halv månad efter jag flyttade in. De beräknade att man i en två på 60 kvm hade saker för ca 80-100.000, i varje rum.
Då höll jag på att skratta ner den lilla tanten. jag kanske har saker för 40 000 totalt, nej gud, det är alldels för mycket. måste göra en överslagsräkning.

åh, det här känns värre än att sitta och vänta på att en kille ska ringa, man sitter och stirrar på telefonen i förhoppning om att den ska ge ifrån sig ett ljud. jag måste sätta på abbas ring ring när han väl tar sig tid och ringer.

fan nu börjar jag bli kissnödig med. tänk om jag sitter och kissar samtidigt som han ringer. tur att jag är duktig på att "bita av" kisset.

var inte oroliga, klart jag ska hålla mig. pratar i telefon när jag kissar gör jag bara med folk jag känner väl. jag är duktig på att hålla mig med. jag är duktig på mycket.
fast inte så duktig på att få läkar johan att ringa.

johan-läkare ska ringa ang. min arm. nu är det 1 år efter förra operationen och det ska utredas om jag behöver en ny.
han är duktig som kan avgöra det via telefonen.

jag ger upp snart.

nu är det jag som går och brer en falu rågrut.


förlåt om jag inte svarar när någon av er ringer.
kanske var lite extremt att trycka bort emma som ringde kl 16 då det stod att det skulle börja 16.45 men man vet ju aldrig med läkare.
tydligen.

ok, nu har jag brett.

förra gången jag väntade på johan-läkare var den 4e mars. jag låg i en säng i en korridor från kl 7 på morgonen, även då hungrig som en varg då jag fastade och lyssnade på bruce springsteen.
kl 16.30 kom johan och sa att inte hann operera mig den dagen.
kul.

nu har jag hunnit äta mackan.
jag tar en till.

ber om ursäkt för det långa (meningslösa) inlägget.

1 kommentar:

  1. Men va sa han då farbror doktorn? Måste du gå igen en till operation?!?!
    Puss från tjockis Ankan

    SvaraRadera