onsdag 25 mars 2009

det finns bara en.


jag har som ni vet en alldels underbar storasyster.
i lördags åkte hon till verbier tillsammans med en killkompis som tydligen var lite kär i henne och som inte blev så glad när det visade sig att känslorna inte var besvarade.
så han bestämde sig för att flyga ner sitt ex för 9000 kr så hon skulle joina deras kalas.
det blev lite konstig stämning och matilda bestämde sig för att dra vidare till andra vänner hon har i alperna.

hon satte sig på tåget mot chamonix och blev förvånad när hennes vän ringde och frågade var hon var, varför hon inte hade gått av på deras station. matilda hade ju en station kvar och förklarade det. kruxet var bara att matildas vänner har flyttat från chamonix till st anton. alltså från frankrike till österrike.
matilda är nu alltså i frankrike, hennes vän hon åkte ner med är i schweiz och kompisarna hon skulle åka vidare till i österrike.
det känns ju bra att sverige representeras i alpländerna.
och matilda gick det ingen nöd på. hon gick in på en bar och där stod en kompis och jobbade. och amerikanerna hon mötte på tåget hade redan bokat upp henne på middag i afton.
det var matildas onsdag. om det hade varit min onsdag hade jag fått ett nervöst sammanbrott, men inte hon. det är dels på grund av såna här situationer jag klassar matilda som en av mina absoluta idoler.

vet ni vad det fina är?
jag är hennes idol. det har hon sagt till mig, sen har jag det även skriftligt på ett brev hon gav mig för ett par veckor sen. ett brev som var fint som snus och fick mig att lipa som en barnrumpa.

systerkärlek.

och det allra allra bästa är att vi har världens cooooolaste lillasyster med.
jag tror starkt att vi tre tillsammans skulle kunna ta över världen.



nu är det våffelkalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar