måndag 16 mars 2009

en svart dusch.

igår gick lampan i min dusch sönder.
det är invecklad lampa, den ser dyr ut och verkar svår att byta. inget för mig alltså. och pappa bor alldels för långt bort och jag vill inte duscha i mörker.

som jag ser det har jag minst tre möjligheter, för duscha i mörkret kommer jag inte göra. jag är inte självmordsbenägen.

1. vara en snuskfia. jag har faktiskt hört att det är bra att inte tvätta sig alltför ofta. och håret mår bara bra av att vara fettigt emellanåt.
2. jag kan böna och be om att pappa ska komma ner till jkpg, kolla på lampan vad det behövs för någon sen åka och köpa en och sedan sätta i den åt mig.
3. jag kan göra som idag, duscha på gymmet. det innebär att jag måste träna varje gång också och det är ju bra men lite jobbigt om man är en latmask, då kommer det nog gå över till förslag 1 istället.
4 jag kan byta lampan själv.

det ska bli intressant att se vad som händer.

1 kommentar:

  1. HHAAHAAHAA

    Men har du ingen handyman i klassen som kan hjälpa dig?? ;)

    SvaraRadera