fredag 9 december 2011

lucka 9 - berätta om....din favoritlåt.

jag lyssnar ganska så jättemycket på musik. jag är asdålig på namn, och jag kan lyssna sönder en låt på en vecka. och att välja ut EN favorit är en omöjlighet.

jag ÄLSKAR massor av låtar.
men här kommer några som ligger extra varmt om hjärtat:

brännöserenad då moneybrother sjunger.


long as I can see the light med CCR när hoppet känns långt bort.



can´t keep it in med cat stevens när lyckan bubblar.



i want you med bob dylan. alltid.




thunder road med bruce springsteen när man åker båt är världens finaste känsla.


i´ll love you til the end med the pouges är kanske finaste låten.



suger pie honey bunch är platensgatan, galna kvällar och hesa röster.


tiny dancer med elton john tillsammans med en pennylaneklänning är alltid en hit.


håkan hellström med klubbland är en känsla av lycka i hela magen.


med detta i åtanke kan man säga att jag älskar gubbrock och raspiga röster. sen kan man tillägga att jag skulle kunna sitta här hela dagen och lägga ut låtar som jag kan byheart, men det hinner jag inte för jag ska nu iväg och skriva sista tentan. två av fem har vi resultat på änsålänge. check och check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar