måndag 5 december 2011

lucka 5 - berätta om....den du var för 1 år sedan.

för ett år sedan oroade jag mig för om jag hade lyckats på terminstentan eller inte. så mycket kunskap som skulle pressas ut under 4 timmars skrivtid. det kändes som en omöjlighet. men det var det inte och känslan när godkännandet kom precis innan jul var en lycklig känsla. överlycklig känsla.
som sjuksköterskestudent skulle jag även visa framfötterna på praktik och det orsakade många sömnlösa nätter, men även lyckan över känslan att kanske för en gångs skull vara på rätt ställe i världen.

bengtsson och jag planerade för femte året i rad julfest och hade fått med david på filmplaner och ideérna kring den flög högt och lågt. resulterade i en sekvens där jag vaknar med håret på sned och matilda fastlåst i handfatet.
vi filmade även en talkshow där kommenterarena om festdeltagarna haglade.

i år sitter jag med samma vånda, tenta om två dagar och hur mycket man än pluggar känns det inte som att man kan nog. antar att det är så att vara student.

i år valde vi att avstå från att ställa till med julfest. en examinerande konstapel och för min del c-uppsats, tenta, valbar kurs, extrajobb och bröllop kändes nog.


jag ser framemot att se vem jag är nästa år. då jag inte är student längre. att vara sjuksköterskestudent känns just nu som en stor del utav mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar