lördag 3 december 2011

lucka 3 - berätta om....din bästis.

jag har funderat kring vem som jag tänker på som min bästis. alla och ingen. jag älskar ju min kompisar till döds. allihopa!
sen funderade jag lite mer, vem är det som finns där när snoret hänger och jag fulgråter över misslyckanden eller orättvisor. vem finns där och serverar köttfärssås en tisdag i november när jag precis har varit pissarg över en struntsak. vem är det jag skrattar mest med i hela världen. vem stöttar, hjälper, hejar, retas och älskar mig mest?
den personen som jag gör och känner allt det för.
johan, såklart.
det är ju min bästis i vått och torrt. dag ut och dag in.

johan är en sån person som det är svårt att tycka illa om. alla älskar hans skratt och det smittar av sig lika mycket som en höstförkylning. han är den mest rättvisa människa jag känner och när jag behöver en moralisk kompass då går jag till honom.
han är rolig, superrolig. jag skrattar åt och med honom varje dag. precis som han gör med mig.
han är generös, ibland för generös. han är glad och påhittig. han är smart och han är verkligen händig.
en mycket bra sak med johan är att han kan säga nej. om man är tillsammans med någon som mig som allt som oftast seglar iväg på drömmar som kanske inte är jätterealistiska då behöver man någon som tar ner en på jorden.
tycker johan att han blir dåligt behandlad då säger han det. glömmer jag att ta hänsyn, något som tyvärr har skett då får jag veta det. för oss är det viktigt.

johan har jag känt sen jag var 11 år. han är min första gällande det mesta i livet, första kyssen, första resan, första bion, första bråket, första allt.
jag känner honom bättre än bäst men blir ändå överraskad mest hela tiden över nya sidor.
johan är den person jag kan tillbringa all tid i världen med och sen vilja tillbringa lite mer.
johan är den bästa personen jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar