fredag 8 april 2011

pluggeliplugg

dagens dag ägnas åt min data och en liten rapport.
men mest sitter jag och tänker på hur jag ska klippa och färga håret nästa tisdag. amanda, var i stunden istället skulle min mor säga om hon visste om det hela. har starka funderingar på att cykla ner till henne på kontoret och be henne ta mig i örat och få mig att plugga. mammor <3 en del ser det som en svaghet att vara "beroende" av sina föräldrar. det gör inte jag.
på mina föräldrar litar jag blint och utan dom vore jag en vilsen kattunge i en snöstorm. för när man är en ledsen liten pöl då finns det inget bättre än att ens far eller mor torkar upp en och får en glad igen.
så jag tänker att jag ska njuta utav att dom tar hand om mig tills det blir min tur att ta hand om dom.

dagens eftermiddag och kväll ägnas åt tanter och farbröder på praktiken. det går framåt där med. jag får bra kritik i mitt bemötande av patienter och anhöriga. min handledare tyckte jag skulle sträcka på mig lite extra för han tycker jag är asbra. tack ska jag ha!
även det praktiska går framåt även att det inte är så extremt mycket på just geriatriken.
dock är jag lite less på tiderna då min handledare nästan bara jobbar långhelger. eller natt, som min andra handledare gör.
skit eller kiss känns det som.

innan praktiken ska jag äta gröt och senare omelett. och lyssna på den här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar