onsdag 9 juni 2010

studentska.

förra onsdagen fick jag reda på att jag inte kom in på mitt förstahandsval till hösten-linköping. jag såg mailet på jobbet och förbannade mig själv för att ha varit så dum att kollat den där. men jag jobbade vidare utan att säga något till någon. sen berättade jag för johan (världens bästa) och jag kände att jag var allt besviken. men det fanns varken energi eller tid till att vara ledsen över det.
på torsdagen pratade jag med evisen och sen på fredagen även med bengis och bästisar alltså. de är bäst. pepp och pepp.
efter det vågade jag nämna för några fler, sådär i förbifarten. jag kom inte in i linköping, nu hoppas jag på norrköping.

idag hade jag fortfarande inte fått något besked så jag ringde upp norrköping. och det visade sig att jag var beviljad förflyttning!
först då förstod jag hur mycket jag ändå tänkt på det och hur mycket det oroat mig.
sen ringde jag johan-han blev gladare än mig. sen ringde jag mamma som blev arg för jag inte sagt något om linköping men mycket glad över norrköping. och sen smsade jag två upptagna bästisar och nu berättar jag allt här. för en blogg. konstig världen har blivit.
men jag är glad.
för att ha haft fyra saker att oroa sig över för endast två dagar sen så har det nu halverats och jag känner mig lättare än en anorektisk modell tänk då hur det känns om resten löser sig!

1 kommentar:

  1. Vad är det mer som oroar dig då gumman? Och varför får man läsa om detta på din blogg?? :( Vet att jag inte är den bästa på att höra av mig heller, men ett sms kunde jag väl fått.

    Skönt iaf att du slipper oroa dig över skolan OCH GRATTIS ATT DU KOM IN I NORRKÖPING! Gratis pendling med stundenbussarna och du har ju då både Emma&Lundis som pendlingskamrater ;)

    PussiliPussPuss

    SvaraRadera