torsdag 29 oktober 2009

det är överallt.

i natt hade lottasyster fått astma, sen var jag tvungen att rabbla orsaker till pleurit inför en jury för att senare falla in i diabetescoma.
åh denna panik.
jag tror jag har gett sjukdomar till alla i min närhet för att lättare kunna hitta dem någonstans i kaoset som ska föreställa min hjärna.
tyvärr albinbror, du fick den konstiga sjukdomen prostatit, men det gör inget. du är ju lite konstig.

jag pratade med någon om detta i dagarna, att det är konstigt att detta blivit en vardag. lite lugnt ett par veckor till en början. sen kaos, panik, ångest och tvivel för att allt några veckor bara ska börja om igen.
och igen.
och igen.
för att senare ska jag vara en sicknurse. jag ska ta hand om människor som behöver mig,
åh där kom mer ångest.

2 kommentarer:

  1. Men Amanda.
    Du behöver inte ha ångest hela tiden.... Jag tycker att du är grym! Och jag är säker på att du kommer bli en helt fantastisk sjuksköterska. Du måste bara tro på dig själv och lita på din förmåga!!

    Keep up the Good work girl! <3

    SvaraRadera
  2. haha du är knäpp ju! No panic girl! Your gonna kick so much as...om inte annat lovar jag att komma och hälsa på dig på sjukan när du jobbar där...för visst kan du fixa lite "medikament" (läs drugs)till mig?

    haha ha de bäst tjejen, humm ursäka.. ha det bäst nurse!

    kram M

    SvaraRadera