torsdag 29 oktober 2009

dålig logik.

i stockholm köpte jag en tröja som jag bestämde mig för att lämna tillbaka. har ännu inte gjort det och då har jag börjat med följande.
igår köpte jag 6 prickiga glas och ett par tofflor på lagerhaus, för jag ska ju ändå lämna tillbaka tröjan. 175 kr.
och för två dagar sen beställde jag hem ett linne från stylebystars för tröjan ska ju faktiskt tillbaka. 149 kr, 174 med frakt.
och nyss stod jag och tänkte att jag får gå till frisören snart. och hey, det kommer ju kosta mindre egentligen eftersom tröjan ska tillbaka.
och vad tröjan kostar?
fjuttiga 249 spänn.
detta är inte bra logik.

2 bra saker.
man blir glad när någon oväntad ringer.
och det finns positiva saker med att ha tusen sjukdomar i huvudet. när jag duschade tänkte jag inte att någon skulle komma in och mörda mig utan jag stod och tänkte på symtom på gastrit. magkatarr. det enda dåliga var att jag inte kom på några symtom och då kom på att jag står i ett ganska utsatt läge för att bli överfallen av galen yxmördare. men det dröjde ett par minuter innan rädslan kom över mig. framsteg tror jag vi kan kalla det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar