torsdag 17 mars 2011

sexårs-fest

idag fyller den bästaste anton i hela världen 6 år. den lilla minimänniskan börjar bli en hel grabb. en hel livstid har flutit under broarna sen anton kom. dagen han kom hem från bb fyllde lotta 12 år och farfar levde fortfarande. jag är så glad att anton blev en anton för någon bättre sex-åring, det kan man inte hitta. och inte en bättre tre-åring än vilma heller.
kalasbyxorna var på och jag är sockerhög på mamma annas goda tårta.
jag tror att smedjebacka är med på min topp tre lista över favoritplatser i världen. bjöngården, stkorsgatan och sen smedjebacka. de där platserna man bara kan vara på, spela lite boll, läsa lite tidning, äta lite gott och jaa, slappna av. hemma.

dagen har annars varit, jaa, vad ska man säga.
konstig.
rättegång.
första och sista gången jag vill vara involverad i en sån sak.
men jag har världens bästa linda och världens bästa johan så det gick relativt smärtfritt ändå. och som linda och jag sa, nu är vi en erfarenhet rikare.

imorgon är en annan dag. begravning och artonårs-kalas. en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar