tisdag 15 mars 2011

jobba natt.

i afton ska jag gå nattpass på us. kl nio ska jag infinna mig för att sedan befinna mig där till klockan slår sju på morgonen för att då få gå hem och sätta in öronproppar och hoppas på att få sova några timmar innan jag blir människa igen.
dagen har toppats med matildabesök, panik som vanligt. att den människan inte har magsår det är ett under. men det var behövligt med ett bästisbesök, nu känner jag mig lite mer som amanda.
hon godkände soffan och tyckte min frukost var god, precis vad jag hoppades på.
sen kom lillasyster med tulpaner från mamma, jag gillart.
nu blomstrar det i vårt hem. tant-amanda har nu hemma två mårbackapelargoner, en hortensia, en murgröna, två tulpanbuketter, ett experiment med två pelargonsticklingar, samt okänd grön skönhet från linda och chrille. det doftar mums.
nu lagar min man mat till mig och jag inkänner irritation, det slåss förfärligt i skåpsluckorna. jag tror det är för att han ska sova själv i natt.
imorgon kommer det dambesök hem till mig. familjen ska känna in soffan och äta medelhavspaj. och peppa mig och lundis inför torsdagens rättegång.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt det är att det finns öronproppar när man verkligen behöver sova och speciell på andra tider än vanligt. Använder själv öronproppar rätt ofta när jag sover. Så skönt att bara kunna plugga in dem och stänga ute alla störande ljud. Jag får dock ibland ont av dem. Har du något tips på sköna proppar?

    SvaraRadera
  2. samma här, använder biligast möjligast från apoteket, de där gula. kanske därför det gör lite ont ibland!?

    SvaraRadera