söndag 3 januari 2010

johan är sjuk, jag har ont i huvudet och i mitt stickfinger=uttråkad.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? jag blev en studentska på högskolan. Det var helt nytt!
2. Höll du några av dina nyårslöften? jag gjorde nog inte det nej. tur att det är nytt år...
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? jajamänsan, aimee tittade ut i juni och alice ploppade ut i april.

4. Dog någon som stod dig nära? nej.
5. Vilka länder besökte du? greece, inga fler.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? ja, resor. var inte alls tillräckligt äventyrlig förra året...
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? jag minns inte ens datumen men jag vet exakt var jag var när jag fick mms på aimee för första gången(bilen på väg ner till johans båt) och när michael j dog(bakis i lägenheten med soffipropp).
8. Vad var din största framgång 2009? att jag klarade farmakologin och paton trots att jag hade noll motivation
9. Största misstaget? hmm, inte stort.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? hade körtelbuk i våras, värsta någonsin, operation i somras och lite förkylningar bara.
11. Bästa köpet? min tjockisjacka från boomerang. har räddat livet på mig de senaste istidsveckorna.
12. Vad spenderade du mest pengar på? grekland. värd varenda krona.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? mest småsaker, brorsbarn, vänner, mat, skämt osv.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? oj, får nog bli guldgossen med ge mig rose. känns som ett bra gg-år. och fuck you med lily allen.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? när jag var glad då var jag glad. när jag var ledsen då var jag ledsen. sen vann de glada dagarna över de ledsna. tur det.

16. Vad önskar du att du gjort mer? lekt med anton och vilma.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? oroat mig.

18. Hur tillbringade du julen? med familjen som har en gran som är så bred att det går fortare att hoppa över den än att gå runt. det var underbart.
19. Blev du kär i år? i mina vänner.
20. Favoritprogram på TV? tittade verkligen mycket mindre på tv förra året, hade annat för mig men DHW missades sällan.
21. Bästa boken du läste i år? “min ensamma kropp" av elsie någonting. en skolbok som skulle analyseras. det var då jag förstod det fina i den.
22. Största musikaliska upptäckten? åh, herregud. men såklart-ulrika windolf! finaste.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? en fin fest med vännerna tillsammans med emma. värsta bästa!
25. Något du önskade dig men inte fick? världsfred.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?firade med kalasmiddag i bestorp tillsammans med flera av de fina. sen bakade rigis en tårta till mig dagen efter.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? mindre operationer, mer pengar och mer sol.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?stil? amandastilen.
29. Vad fick dig att må bra? johan, eva, matilda, lindor, ankan, emma, jessica, anni och familjen med fler. och överraskande nog träning. myten är sann-man mår bra av att röra på fläsket.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? den kisande engelsmannen i gossipgirl-chuck bass.
31. Vem saknade du? min syster som jag såg alldels för lite av.
32. De bästa nya människorna du träffade? mina klassisar och ffa hanna och jennie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar