torsdag 9 februari 2012

artikel efter artikel

29 artiklar ska jag lusläsa innan veckan är över.
samtidigt är johan sjuk och ger mig ingen sömn. i natt vaknade jag av att han slog bort min hand, jag tror att jag i sömnen hade hållit för hans näsa pga höga snarkningar. i vanliga fall gör jag det när jag är vaken, men tydligen kan jag även göra det i sömnen. jag är bra på det mesta,

just nu känns det som att jag har ett så ovanligt innehållslöst liv. känns som ett ekorrshjul som bara går runt skola, jobb, bröllop. och så snurrar det igen och igen och igen. inte ens bröllopet känns kul nu när man måste spika inbjudningslistan. jag vill ju bjuda alla!

jag hinner inte jobba i den utsträckning jag vill och det innebär inga extrapengar. jag är trött på att se ut som ett dagisbarn varje gång jag ska gå utanför dörren(köttbullejacka, vantar, mössa, halsduk, underställ!? o.s.v....). jag tycker det är tråkigt att träna, är trött på det mesta i hemmet och nu har vi sett klart alla avsnitt av true blood och har ingen annan serie att se på. jag längtar efter eva och bengtsson så att det klämmer i lille hjärtat. jag fryser jämt och tänker mest på låga dr.martens som jag inte kommer ha råd att köpa i vår.

det här funkar inte, jag behöver en spark i backen som gör att jag kräks ut all negativitet. det här är ju astrist. jag har ju inte ens verkliga problem.
shape up a.n!



3 kommentarer:

  1. Jaa Amanda Shape up! Tänk nu på varför det är såhär trist en liten liten period för att du ska ha så himla kul sen! Du jobbar upp för den brantaste biten i backen nu,snart når du toppen och då, wiiie så går det undan nerför(fast på ett bra sätt)och du kommer känna det där underbara pirret i magen som är värt varenda tråkig stund! Och jag tror inte det är omöjligt med ett par Dr.Martens.Du ska ju inte pendla på praktiken dem pengarna kan du ta till skor!Och så tycker jag du ska belöna dig med något efter veckans träning som du tycker om!! puss C-andidatekompis:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja heja heja amanda-panda!! Jag håller med föregående talare (skrivare) att det tråkiga nu kommer resultera i massor skojigt alldeles snart! Jag hejar på dig (som de första orden påminner dig om).

      Radera
  2. TACK kompisar. kära nån, med det här tyckasyndomsigsjälv-syndromet kommer man inte långt. och efter regn kommer solsken, eller ja examen och ledighet!

    SvaraRadera