torsdag 11 juni 2009

lottapotta tårtnisse.

lotta slutar nian idag. hur sjukt är inte det?
igår var jag och johan på något baluns på berzan, där alla klasser i nian skulle uppträda. lotta och en kompis till henne spelade en stor roll i det hela, och bådas föräldrar var bannlysta, men tydligen gick det bra att jag kom. så jag kom med kameran så mamma och pappa får se sin dotter på scen. denna dotter vågade gå upp på scenen framför bra många mer än vad det är på julfesten. dessutom helt nykter. jag tycker lotta är ganska stencool.
jag slungades bakåt till tiden då klänningarna var lika korta som mina tröjor är i dagsläget, då en brunkräm var brun och det viktigaste med håret var att det var stort.
och jag kände mig glad att ha lämnat det.
var det inte lite falskt ändå?
puss på den, visk bakom ryggen på den och skratt skratt skratt fast det kan inte var så roligt.

och så blev jag oerhört glad igår, över att ha tillhört åsamandannatalie. där var det inga skratt som var oäkta. vi var de vi var. vi var i bestorp och åt baconröra, i stavsäter och körde burken, sov 4 personer i en säng och pratade om saker tills solen gick upp, på nattliga promenader där vi satt och spottade en sjö. inte i en sjö, utan en sjö. tältade i bestorpsparken, på scenen med alla lampor tända.
visst, vi kanske inte var normala, men vi var inga tillgjorda bakomryggen, pussandes viskmänniskor.
enda gången vi fyra bråkade var på visfestivalen, och det var om var vi skulle sitta och grilla, alltså vilken kobbe vi skulle sitta på och bråket grundades på att anna och natalie inte kom överens om var solen skulle lysa längst. när alla var glada blev det en fantastisk kväll där vi jagade anna med en bränd korv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar