torsdag 11 juni 2009

alla pippifåglar är gone. no more holken.

Den sista pippin i Correns fågelholk gick bort runt kl 10.20 på onsdagen, meddelade en av våra läsare via e-post:

-- Jag såg när det hände. Låt han vila i frid.

De övriga blåmesungarna är utflugna och därmed avslutar vi Correns fågelholk, för den här gången ska vi säga.

Webbkameran kommer heller inte längre att vara på och vi länkar därför inte till den ytterligare.




jag diskuterade detta med rig(FJANT) igår, han skrattade rått och sa att i hans unga ungdom höll han ofta på med fågeljakt. alltså tog kål på pippisar.

ok, min bror var likadan och jag var INTE glad på honom. men riga som man på något sätt trott mer om gjorde mig lite besviken.

sen blev jag lite gladare att det var skator för de är ganska irriterande. vi kan inte ha något på altanen i bestorp för de tar ALLT! och då kom jag på att jag hycklade lite, för man kan ju inte bli jättearg för att riga slog ihjäl en blåmes och sen nästan uppskatta att det var skator.

eller jo, lite kan man väl. skator är inga bra fåglar. inte heller de fiskmåsar som varje år bygger bo utanför mitt fönster i bestorp. de är inte heller bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar