onsdag 18 februari 2009

Amanda, inför Gud.

min bröllopssång är redan spikad, sedan länge. the pogues-love you till the end. henning har gått med på att spela den. det bestämde vi på en efterfest en gång då vi även spelade badminton i mitt vardagsrum kl 6 på morgonen men jag antar att vi var väldigt seriösa i musikfrågan (note to myself, kolla med henning om han minns detta...)
nu har jag hittat den låt jag vill ha när någon friar, underbara plura och hans eldkvarn med maria, inför gud. Den hittar jag inte på youtube men den är braaaaaa!
lite krux bara, jag heter inte maria och jag är inte i new york. och johan bor inte på söder. MEN! om man skulle ta mitt jkpgboende skulle man kunna säga att jag bor på söder där. vi får liksom bara tänka om lite, amanda och maria är väl ganska lika varann, och jkpg och new york är ju typ same shit diffrent name?


ta inte detta på fel sätt, jag vill inte gifta mig på länge, länge, länge....ok, inte alltför länge, jag vill ju gärna vara i min fräscha ålder om man säger så, men inte än på ett tag iallafall. det är bara skönt att ha lite planer. jag har inte tänkt så jättemycket på det hela, har bara lite småtankar.



Alltså,

Jag har tänkt gifta mig under junimånad (ungefär 23 grader i skuggan, strålande sol och lite lätt bris i björkarnas små fina löv och det ska dofta av syrener...) i Vårdnäskyrka och sedan forsla alla gäster över Rengen till det gamla slottet i Bjärka Säby med en gammal fin båt, tänk Kind. Sedan ska alla gäster skåla i champange nere vid bryggan för att sedan inta middag inne på slottet. Min far ska hålla ett tårdrypande tal med även lite skratt då han berättar om hans charmerande dotter som har gjort så många fina saker för de utsatta i samhället. Sedan ska kära vänner få berätta bedårande anekdoter om våra liv. Matilda Bengtsson får absolut inte hålla tal, det finns skäl till att hon och jag brukar dra ett par Fader Vår efter våra utekvällar tillsammans. Sen ska alla dansa till livebandet som spelar och det kommer vara fribar hela natten. Det ska vara fyrverkeri som kryddas med spektakulära stjärnfall och det kommer vara tusentals rosa blommor överallt. Speciellt i kyrkan!!!!
Jaa, inte alls så mycket planer än. Min blivande man kommer säkert få säga till om vissa småsaker...
Men det är bäst att det inte blir för mycket om jag ska lovea honom till the end.
Nu åter till pluggandet, damn you spotify som får mina tankar att flyga iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar