fredag 27 april 2012

ett steg närmare den lille broschen!


idag vaknade jag för jagvetintevilkengångiordningen runt halv fem på morgonkvisten. jag gick upp tidigt, alltså tidigare än vad jag behövde och satt sen nervöst och väntade på att jag skulle bege mig till den praktiska delen av NKSE-examinationen. Man kan kalla det syrrornas uppkörning för sin legitimation. jag var ganska så nervös och ser ju alldeles jättebajsnödig ut på bilden=alltid lika med en nervös amanda.

tre timmar pågick tentan. under hela tiden hade jag en examinator som hängde efter mig och kontrollerade allt jag gjorde. när jag läste journal, talade med patienter, utförde praktiska moment, rondade med läkare, rapporterade över o.s.v. det var lite som i bigbrother. sen kom min kontaktlärare från skolan för uppföljning.
och med resultatet från dagens tenta och tillbakalämnadet av den teoretiska som visade godkänt är jag alltså inte alls bajsnödig längre utan bara särdeles asglad! det firar vi med en tummen upp och gubbvil innan jag börjar jobba på esq.

bra fredagsfeeling idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar