torsdag 8 mars 2012

internationella kvinnodagen.

idag har jag på praktiken omgett mig av fiffis överallt (är placerad på gyn) och vi pratade en hel del om internationella kvinnodagen. på ett sätt kan jag tycka att det är lite snedvridet att man ska ha en särskild dag att uppmärksamma oss på då många diskuterar detta med hen o.s.v. jag väljer att se det som en dag då man uppmärksammar de orättvisor kvinnor fortfarande utsätts för fast att det är 2012 och passar på att återigen hylla några speciella i min närhet. kvinnor, brudar, tjejer, bästisar som betyder allt och lite mer för mig. fjolårets kvinnor återfinnes här.

jag vill härmed uppmärksamma följande kvinnor som i mitt tycke är lika fantasiska de övriga 364 dagarna om året;

ELIN HILDING
jag känner ingen som inte tycker elin är speciell. på hennes födelsedagsfest blev jag polare med hennes polare och det var över vår kärlek till denna fantasiska byggnadsingenjör. jag skrattar högt åt hennes sms och blogginlägg. tycker hon är mer än bäst på att uttrycka sig. hon har ett minne som är få förunnat när det kommer att komma ihåg saker människor har sagt. dessutom pratar hon lika mycket som jag och tillsammans är vi en ohållbar, men vinnande, kombination.

LINDA LUNDIN
direkt vid examen fick linda jobb. bara det är ju att hurra för. jobbet råkade vara i hejingenvetvardetliggernågonstans-stan, ca 10 mil från linköping. linda tar jobbet och har sen dess pendlat. för kommer inte berget till en själv, ja då får man väl gå dit. linda vet vad hon vill ha och nöjer sig inte med det lilla. det tycker jag är något man ska vara stolt över!

LOTTA NILSSON
min älskade stora lillasyster. hon som ringer för att bara kolla läget. som kommer med äpplen och cocavola när man ligger hemma och kräks. som går sin egen väg och inte tar någon skit. hon som när jag brutit armen ställde sin klocka för att mitt i natten kunna gå upp och ge mig smärtstillande. hon som man ska vara glad för att ha i sin närhet. hon som kommer gå hur långt som helst.

VILMA NILSSON
världens bästa fyraåring som får en att kikna av skratt och som blir förbannad när andra är dumma. om vilma inte styr världen om 30 år är jag förvånad. vilma äter köttbullar och pasta, tycker inte så mycket om choklad men att storebror är bäst i världen råder det ingen tvekan om. att få göra sina saker är viktigt och den som inte är med på det, den får skylla sig själv. jag älskar att hon har så mycket skinn på näsan!

ELIN KREGERT
något jag tycker är ballare än ballast är att våga att satsa. något kregert gjorde. hon vågade och vann! skit i dumma arbetsgivare, bli din egen.
elin är bland de som har mest koll, på det mesta. med elin kan man spela in dirtydancing-hopp mitt i januarinatten och man kan även lita på att hon flätar håret i världens finaste jordenrunt-fläta. elin är bra bra bra bra bra!

ANNA NILSSON
hur denna kvinna får ihop sin tid är ett mysterium. och den energi hon innehar skulle hon kunna dela med sig utav till 12 personer och ändå ha mer energi än de flesta. jag lovar. anna är spexarn nummer 1, riktigt bra på att imitera sylvia, gulletussan och mat-tina. för anna finns det inga problem eller hinder, allt är överkomligt. jag förstår varför vilma är ballaste bruden i bestorp då anna är ballaste av dom ballaste.





jag skulle vilja skriva om varenda brud i min omgivning. men det går inte. fast alla måste lova att komma ihåg att NI ÄR BÄST. alla, everybody!
jag tänker ofta på vilken oerhörd tur jag har som omges utav så mycket god energi och balla brudar som vågar gå sin egen väg. det gör att jag också vågar.
jag tycker att jag har kommit en lång väg i att stå på mig och vara mig själv. det är något jag tror att jag inte skulle gjort om det inte vore för alla kompisar. för man ska tro på varandra, peppa varandra och hjälpa varandra. vad vore man utan sina vänner? jo, en ensam liten fjärt utan roligheter. så tråkigt. kompisar, brudar, jag älskar er! utan er ingen amanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar