fredag 20 november 2009

ny dag, nya tag.

jomen visst. det är lätt nu att snöa (ha vilket skämt, menar regna) in sig på allt som INTE går bra här i livet.
och då är det inte så lätt att sig upp ur sängen. eller deoderant, eller ens borsta tänderna.
och att ta sig ut kan vara lite av en bergsbestigning.
så kan det vara ibland. och har varit. och kommer nog vara.
men nu ett tag har det känts lite lättare.

man tvingar sig.

och det fina i det hela kan vara att skratta åt allt eländigt. json och jag diskuterade allt förut och det kan kännas så skönt att vara öppen och ärlig med hur det ligger till mellan två små vilsna själar som är vana vid att det mesta rullar på som kustpilen, kan bli lite oväntade stopp men man kan kommer alltid fram. till att man inte ens vill gå upp.

det är då man ska fokusera på det som är bra.
så nu ska jag skriva en lista.
på det som är bra
en blandad kompott.
  • matilda och jag planerar julfest för fjärde gången i rad.
  • jag har två klänningar att välja mellan till julfesten.
  • jag ska till fjällen med johangänget efter nyår och testa mina nya pjäxor.
  • jag ska upp till eva och åka hundspann i sälen.
  • jag klarade patotentan.
  • mina brudar är finare än finast.
  • jag har en kanon mentor i smartjessica. känner ingen som sätter huvudet på spiken som hon gör.
  • johan pussas lika mysigt nu som för 10 år sen. för sålänge har vi pussat på varandra.
  • mamma och pappa är mina största idoler.
  • min storasyster är kär och för första gången i sitt liv sätter hon någon annans behov bredvid sin egna. STORT!
  • jag kan skratta åt allt, trots att allt kan kännas ganska tröstlöst.
  • på söndag ska johan och jag gå och titta på en lägenhet som är 20 kvm större än vår lilla plutt nu.
  • matilda bengtsson fick så fina vitsord från polisen att jag också kan sola mig i den glansen.
  • anton nilsson är lite av min bästa bajskompis.
  • jag ska dricka vin på onsdag och dansa dansa dansa
  • jag har aldrig haft en lindakompis innan och nu har jag två och jag lyckades haffa de finaste som finns.
  • emma är min mest kreativa kompis som syr dussintals med rosor på ett duschdraperi och gör det till linköpings finest.
  • idag ska jag äta kräftstjärtar tillsammans med rigfjant och joey.
jaa, varför är jag nere?

2 kommentarer:

  1. jag kan tycka att du har MASSSSSOR av saker att vara glad för! den listan var faktiskt inte att leka med ;)
    men. ibland känns det tufft ändå.
    tjämpa tjämpa. någonstans blir det alltid lättare. KRAAM!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, JAG ALSKAR DEJ! John tycker du ar ganska bra med som skriver om att jag offrar mej for honom

    SvaraRadera