tisdag 24 november 2009

julfest!

snart är det dags för julfest igen! för fjärde året i rad anordnar vi kalaset.
och vi har ganska roligt när vi gör det, anordnar alltså.
sedan david förra året började hjälpa oss med inbjudningskortet har det på något sätt kommit upp sig i världen.

första året skrev vi om midnatt råder till kagas julnatt, skrev 110 injudningar för hand. väldigt många timmar vid matildas köksbord på klostergatan.

året därpå tvingade vi min pappa att ta kort på oss som änglar i albins lada. han var inte road. sen köpte vi 150 vykort, framkallade 150 bilder på oss som änglar och skrev ut inbjudan och klistrade ihop dessa tre delar till en helhet.n det var skitjobbigt, och jag gjorde alla själva (med glädje förstås sjukskriven som jag var) eftersom matilda bodde i norge.
förra året var vi julgrisar som blev publicerade i corren.bilden gjorde david jättefin och sedan skickade vi det till tryckeriet.


och i år är vi pepparkaksgummor. och även i år blev det tryckt hos ett tryckeri. ganska skönt om man tänker efter.

det är kul att ha kul.

2 kommentarer:

  1. Ni är bäst! Ja längtar så förbaskat mkt! jihaa Puss sålänge.

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan! Jag behöver visst köpa glajjer för jag såg er inte på kortet förrän jag läste om det här. "Find Willy" ungefär! Det ser dock mörkt ut för min del, ganska många av barna på min avd ska va på dagis dagarna före jul så jag kommer nog inte få ledigt. buhu!

    SvaraRadera