fredag 24 april 2009

fredagkväll och jag är själv.

hade jag tjatat liiiite hade johan stannat hemma hos mig men jag förstår att det inte är sådär superdupersjuktjätteas roligt att hänga med mig en lönefredag då amandahäng är lika med sjukhäng alltså fruktsallad och tv.
men det gör inte så mycket att vara själv. här kan ju jag sitta och göra ett helt meningslöst inlägg, det skulle ju inte ha gått om johan varit här, då hade jag ju känt mig skyldig att bara se på film och äta fruktsallad, nu är ju jag (super)woman och kan göra fler saker samtidigt. blogga, fruktsallas och filmtitta. det är bra.

sen tänker jag på att jag har blivit kusinmoster (eller vad heter det när ens kusin har fått barn? jag har valt att kalla det kusinmoster iallafall) och att den lilla bönan valde att titta ut i världen igår, världens finaste vårdag,smart tjej, jag var ju inte ute själv då jag sov mestadels men måååååånga tyckte det var viktigt att påpeka det för mig.

och så tänker jag på tone. och att hon är världens finaste och att jag saknar henne. jag vill ha en kalmarkväll med allt det innebär. kladdkakebak kl 3 på morgonen, riva ner gardiner på förfester och sjunga ängel i rummet på kareokefest, och alla kan vara lugna. det var tone som sjöng, jag satt och hade gåshud vid sidan av, precis som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar