onsdag 8 april 2009

2 av 2.

Fick av en slump den senaste tentan återlämnad idag, vi sprang på läraren i korridoren och frågade hur det gick med rättningen och det var bara att komma in och hämta. Ett godkänt hade jag att hämta och det känns lite som att en sten försvann och påskhelgen trots regn såg plötsligt betydligt ljusare ut.

Annars så ringde pappa Björn och erbjöd sig att komma in och hämta mig från stan och ta med mig ut till bestorp. Det kunde jag inte tacka nej till, att få åka ut och glänsa med sitt andra godkända tentaresultat och dessutom få pussa på 2 snorungar gjorde det hela till ett oemotståndligt erbjudande.
Att mina skor jag mer än allt vill ha på mig i morgon råkar befinna sig därute har absolut inget med det hela att göra, inte heller tanken på både min mors och lillasysters garderober. Jag lovar, billigt och ohederligt att så är fallet.

Nu gäller det bara att packa med anatomiböckerna och be en bön om att Johan inte blir för ledsen att vara utan mig ännu en natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar